Levels of formation of culture of reading of ukrainian book in the information society by means of social and communication technologies

Author(s) Collection number Pages Download abstract Download full text
Bessarab А. O. № 2 (74) 92-98 Image Image

Охарактеризовано рівні формування культури читання української книги в інформаційному суспільстві й запропоновано концептуальну модель формування культури читання української книги в інформаційному суспільстві, яка включає суб’єктів різних рівнів (міжнародного, державного, організаційного, сімейного, ін­дивідуального), заходи (заснування Всесвітнього дня книги та авторського права, заснування й проведення літературних та книжкових конкурсів і виставок, яр­марків, створення тематичних програм, рубрик, фільмів, сімейні читання, читання з дитиною, пропагування читання в приватних розмовах тощо), технології (освіти, організації дозвілля, інформаційного охоплення (пропаганди), паблік рилейшнз, реклами тощо), канали (ЗМІ, соціальні медіа тощо) та об’єкт впливу — читачів. Основою дослідження є інформаційний, аксіологічний, культурологічний, системний, діяльнісний підходи; використано такі методи: аналізу, синтезу, узагальнення, моделювання.

Ключові слова: інформаційне суспільство, культура читання, соціально-комунікаційні технології, українська книга, читання, читач.


  • 1. Pertcovskaia, R. F. (2008). Kultura chteniia v epokhu elektronnykh tekhnologii: Vestnik bibliotek Moskvy, 4, 7–10 (in Russian).
  • 2. Pro skhvalennia Kontseptsii derzhavnoi polityky shchodo rozvytku natsionalnoi vydavnychoi spravy ta populiaryzatsii chytannia na period do 2020 roku: Rozporiadzhennia Kabinetu Mi­nistriv vid 24.02.2016 № 111. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/111-2016-%D1%80. (in Ukrainian).
  • 3. Pro provedennia shchorichnoho konkursu na krashche predstavlennia ukrainskoi knyhy v drukovanykh ta elektronnykh zasobakh masovoi informatsii: Nakaz Derzhavnoho komitetu telebachennia ta radiomovlennia Ukrainy vid 16.07.2007 № 278. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/z1121-07. (in Ukrainian).
  • 4. Yarova, T. E. (2009). Podolannia kryzy dytiachoho chytannia cherez aktualizatsiiu obrazu «liudyna, shcho chytaie»: Shkilna biblioteka, 10, 39–46 (in Ukrainian).
  • 5. Kholod, O. M. (2013). Komunikatsiini tekhnolohii. Kyiv (in Ukrainian).
  • 6. Teremko, V. I. (2009). Vydavnychyi marketynh. Kyiv (in Ukrainian).
  • 7. Bulakh, T. D. (2011). Reklama u vydavnychii spravi. Kharkiv (in Ukrainian).