Тенденції трансформації друкованої продукції

Author(s) Collection number Pages Download abstract Download full text
Kravchenko A. V., Morozov A. S. № 1 (77) 78-85 Image Image

Здійснено дослідження тенденцій вровадження електронного видання та заміщення ним матеріального. Дослідження проведено на основі аналізу та прог­нозів експертів, аналізу трансформації друкованого видання, можливостей елект­ронного, появи нових технологій, які впливають на економіку та значення книги у повсякденному житті. Багато залежатиме не лише від якості та результативності інноваційних зусиль, а й від тенденції у сфері читання. Поки що різноманітна оперативна інформація спонукає до неоднозначних роздумів. Один із її потоків емоційно рапортує про тріумфальну ходу електронної книги просторами світу.

Певна заміна деяких книжок на електронні повністю не виключає їх обіг у нашому житті. Вони просто стануть більш рідкісним, якісним та ексклюзивним явищем, ніж раніше.

Прогнози сигналізують і практика підтверджує особливу привабливість для електронного книговидання довідково-енциклопедичної, словникової, наукової, нав­чальної, прикладної книг. Використання їх пов’язане переважно із задоволенням інформаційних, пізнавальних потреб. Екранне читання може бути цілком при­датним для такої справи. Тому саме в цих сегментах можливе відчутне обмі­лін­ня потоків друкованих продуктів.

Прогрес не стоїть на місті, і це дуже добре. Потрібно лише навчитися спів­відносити новітні технології з уже існуючими ресурсами. Тож електронна книга та паперова будуть співіснувати у повсякденному середовищі життя людей, взаємодоповнюючи один одного. Можливо точно сказати, що книга, як така, була, є, і залишиться бажаною ще не один десяток рік.

Ключові слова: електронне видання, матеріальний носій, інтернетізація, сучасні технології, прогнози експертів.

doi: 10.32403/0554-4866-2019-1-77-78-85


  • 1. Semenchenko, M. Daily All-Ukrainian Newspaper «Day» (in English).
  • 2. Ivanov, V. (1996). Modern computer technologies and means of mass communication: aspects of application. Kiev: IZMN (in English).
  • 3. Alt, K. (2010). Book on the screen: product and sales strategy. Interview with Zigrid Lesch, K. Alt. Modern book publishing: a collection of materials on the project «Improvement of professional skills of publishing specialists of the countries of Eastern Europe and Central Asia, 2009-2011». M., 209–225 (in English).
  • 4. Hardison Jr., O. B. Disappearing Through the Skylight: Culture and Technology in the Twentieth Century (New York: Penguin, 1989), 264 (in English).
  • 5. Dane, G. (2010). Production and economic optimization of enterprise management, Modern book publishing: a collection of materials on the project «Improvement of professional skills of publishing industry of countries of Eastern Europe and Central Asia, 2009-2011». M., 133–137 (in English).
  • 6. Teremko, V. (2011). Strategic tests by e-book: Bulletin of the Book Chamber, 10–14 (in Eng­lish).