Репутаційний капітал як фактор підвищення конкурентоспроможності українських підприємств на міжнародному ринку

Author(s) Collection number Pages Download abstract Download full text
Baliun O. O.., Fiialka S. B. № 2 (76) 76-88 Image Image

В умовах сучасної ринкової економіки ділова репутація стає ключовим фактором конкурентоспроможності бізнесу та найбільш дієвим засобом просування, залучення інвестицій та клієнтів. У статті доведено, що на цей час в Україні на державному рівні репутація не розглядається в якості стратегічного ресурсу формування довіри до держави як серед внутрішньої так і зовнішньої цільових аудиторій. В результаті дослідження визначено негативні чинники, які впливають на репутацію як держави, так і українських підприємств. Проведений аналіз показав взаємовплив та взаємозв’язок репутації держави та окремо взятого підприємства. Запропоновано, що основою впровадження нової економічної парадигми в Україні має стати формування репутаційної економіки. Репутаційний капітал повинен бути головним активом у формуванні конкурентних переваг українського бізнесу на міжнародному ринку.

Ключові слова: репутація, ділова репутація, державне управління, інвестиції, конкурентоздатність, рейтинги.

doi: 10.32403/0554-4866-2018-2-76-76-88


  • 1. Griffin, A. (2008). New Strategies for Reputation Management: Gaining Control of Issues, Crises and Corporate Social Responsibility. London: Kogan Page (in English).
  • 2. Dowling, G. (2002). Creating Corporate Reputations: Identity, Image, and Performance. London: Oxford University Press (in English).
  • 3. King, B., & McDonnell, M-H. (2012). Good firms, good targets: The relationship between corporate social responsibility, reputation, and activist targeting. Retrieved from http://ssrn.com/abstract=2079227 (in English).
  • 4. Shapiro, C. (1983). Premiums for High Quality Products as Returns to Reputations: The Quarterly Journal of Economics, Vol. 98, 4 (Nov., 1983), 659–680 (in English).
  • 5. Weight, K., & Camerer, C. (1988). Reputation and corporate strategy: a review of recent theo­ry and applications: Strategic management Journal, 9, 443–454 (in English).
  • 6. Van Riel Cees, B. M., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials of corporate communication: Imp­lementing practices for effective reputation management (in English).
  • 7. Fombrun, C. J., & Shanley, M. (1990). What’s in a name? Reputation building and corporate strategy: Academy of Management Journal, Vol. 33 (2), 233–258 (in English).
  • 8. Kydland, Finn E., & Prescott, Edward C. (1990). Business cycles: real facts and a monetary myth: Quarterly Review, Federal Reserve Bank of Minneapolis. issue Spr., 3–18 (in English).
  • 9. Fedoriv, T. V. (2012). Interpretatsiia poniattia «reputatsiia» u zarubizhnykh suspilstvo­znav­chykh doslidzhenniakh: Ekonomika ta derzhava, 7, 92–95 (in Ukrainian).
  • 10. Shcherbakova, K. (2010). Dilova reputatsiia yak skladova konkurentospromozhnosti pid­pryiemstva: Ekonomika, 2, 58–63 (in Ukrainian).
  • 11. Kashpur, A. (2015). Reputatsyia. Kyiv: Lohos (in Ukrainian).
  • 12. Hohnen, P. (2007). Corporate Social Responsibility An Implementation Guide for Business: International Institute for Sustainable Development. Retrieved from http://www.iisd.org/pdf/2007/csr_guide.pdf (in English).
  • 13. FPG — eto fundamentalnaia chast ekonomiki, kotoraia nikuda ne denetsia — direktor EBRR v Ukraine: delo.ua. 9 grudnia 2016. Retrieved from https://delo.ua/business/fpg-eto-fundamentalnaja-chast-ekonomiki-kotoraja-nikuda-ne-den-326040/?supdated_new=1495731568 (in Russian).
  • 14. Pro Stratehiiu staloho rozvytku «Ukraina – 2020»: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 12.01.2015 № 5/2015. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 (in Ukrainian).
  • 15. Kontseptsiia populiaryzatsii Ukrainy u sviti ta prosuvannia interesiv Ukrainy u svitovomu informa­tsiinomu prostori: rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11 zhovtnia 2016 r. № 739-r. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/739-2016-%D1%80 (in Ukrainian).
  • 16. Podatkovyi kodeks Ukrainy vid 2 hrudnia 2010 roku: zi zminamy stanom na 24 lystopada 2011 roku. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 (in Ukrainian).
  • 17. Bielikov, O. (2009). Hudvil, yak skladova chastyna nematerialnykh aktyviv: Yurydychnyi zhurnal. Retrieved from http://www.justinian.com.ua/article.php?id=3217 (in Ukrainian).
  • 18. Previous country reptrak reports. (2016). Retrieved from https://www.reputationinstitute.com/thought-leadership/country-reptrak (in English).
  • 19. Past City RepTrak® Results. (2016). Retrieved from https://www.reputationinstitute.com/research/City-RepTrak.aspx (in English).
  • 20. Doing Business. (2017). Retrieved from http://www.doingbusiness.org/reports/global-reports/ doing-business-2017 (in English).
  • 21. Index of Economic Freedom. (2017). Retrieved from http://www.heritage.org/index/ranking (in English).
  • 22. The Global Enabling Trade Index. (2016). Retrieved from https://www.weforum.org/reports (in English).
  • 23. The Rule of Law Index. (2016). Retrieved from https://worldjusticeproject.org/our-work/wjp-rule-law-index (in English).
  • 24. The Corruption Perceptions Index 2016. Retrieved from https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016 (in English).
  • 25. Posle krizisa sobstvenniki bolshogo biznesa silnee vovlecheny v operatcionnuiu deiatelnost kompanii — glava PwC: delo.ua. (2016). Retrieved from https://delo.ua/business/pos­le-krizisa-sobstvenniki-bolshogo-biznesa-silnee-vovlecheny-v-326478/?supdated_new= 1495731568 (in Russian).
  • 26. Imidzh Ukrainy v sviti duzhe spotvorenyi — holova Amerykanskoi torhovoi palaty: delo.ua. (2016). Retrieved from https://delo.ua/business/v-ukrajini-zminjujetsja-stavlennja-do-biznesu-golova-amerikansko-327602/?supdated_new=1495731567 (in Ukrainian).
  • 27. Iz reputatcii otdelnykh kompanii skladyvaetsia reputatciia strany — glava MFK v Ukraine: delo.ua. (2016). Retrieved from https://delo.ua/business/iz-reputacij-otdelnyh-kompanij-skladyvaetsja-reputacija-strany-326172/?supdated_new=1496754960 (in Russian).
  • 28. Chem krupnee biznes, tem silnee ego potrebnost v polozhitelnoi reputatcii, — predstavitel ICU Aleksandr Martynenko: delo.ua. (2016). Retrieved from https://delo.ua/business/aleksandr-martynenko-326458/?supdated_new=1495585822 (in Russian).
  • 29. Esli my sozdadim usloviia dlia vnutrennikh investorov, vneshnie pridut sami — prezident TPP: delo.ua. (2016). Retrieved from https://delo.ua/business/ni-odna-agrarnaja-strana-ne-stanovilas-konkurentosposobnoj-gen-326620/?supdated_new=1496754612 (in Russian).