| Author(s) | Collection number | Pages | Download abstract | Download full text |
|---|---|---|---|---|
| Четербух О. Ю., Shakhbazov Ya. O., Ternytskyi S. V. | № 1 (87) | 156-164 |
|
|
Розглянуто аспекти підготовки фахівців інженерних спеціальностей у контексті виконання галузево-орієнтованих лабораторних робіт з набуттям компетентностей інтерпретації результатів експерименту. Наголошено на важливості використання в освітньому процесі інтегрованих середовищ з адекватним функціоналом візуалізації та звітності. Виконано аналіз останніх досліджень та передових практик щодо технологій та інструментів розробки програмних засобів візуалізації, який продемонстрував відсутність досвіду впровадження подібних рішень в освітніх установах, зокрема для слухачів без стійких навичок роботи з даними. Показано актуальність та обґрунтовано необхідність проєктування сервісних модулів інтерактивної візуалізації експериментальних даних, які б органічно доповнювали основне середовище моделювання і дослідження предметної області, забезпечуючи автоматизацію процесів обробки та представлення даних, і відповідали сучасним вимогам точності, зручності, інтеграції, задовольняючи потреби освітньо-професійної програми в універсальності та адаптації до різних типів даних навчального експерименту і сценаріїв їх використання. Виконано відокремлення початкового коду конструктора схеми експерименту та долучення спеціалізованих інструментів опрацювання результатів досліджень з інкапсуляцією набору пов’язаних функцій і даних, використовуючи механізм плагіна. В середовище віртуальної лабораторії введено компонентний інтерфейс, який виконує парсер потоку даних з відповідного хост-сервіса для вилучення математичних моделей досліджуваних процесів. Компонент вхідних даних здійснює семантичний аналіз моделей та передає одержані параметри у компонент візуалізації, функціонал якого оптимізований саме для вимог конкретного навчального експерименту чи дослідження при ефективному представленні результатів з автоматичною фільтрацією та категоризацію вказаних діапазонів числових даних у вигляді графіків, діаграм і таблиць у відповідних термінальних областях плоттера та статистики. Побудовано алгоритм генерування стандартизованої звітної документації з підтримкою сценаріїв цільової доставки графічних і табличних структур, а також персоналізованих відомостей про виконавця у середовища поширених офісних пакетів.
Ключові слова: середовище експериментальних досліджень, плагін, хост-сервіс, перехідні процеси, інтерактивна візуалізація, освітньо-професійна програма.
doi: 10.32403/0554-4866-2024-1-87-41-52
